Škoda Motorsport je součástí Technického vývoje Škoda Auto a svou vývojovou činnost soustředí směrem k rallye speciálům. Spolupráce s ostatními odděleními umožnila vznik mnoha úspěšných projektů, které se staly historickými milníky a jsou známé dodnes. Aktivity Škoda Motorsport ovšem nespočívají pouze v samotném vývoji a účasti na rallye, jak se na první pohled možná zdá. Spektrum těchto činností je ve skutečnosti mnohem rozmanitější.
Kořeny Škoda Motorsport sahají až k počátkům 20. století a jsou silně spjaty s historií automobilky. Za svoji více než 120 letou historii zaznamenal motorsport ve Škoda Auto významných úspěchů ať už na domácí či zahraniční půdě. Stejně tak se uznání a úspěchu dostalo mnohým z vyrobených závodních automobilů, které se staly legendami ve své kategorii.
Vše začalo v roce 1901, kdy se Václav Laurin a Václav Klement rozhodli využít motocyklového závodu z Paříže do Berlína jako formy propagace značky. První závodník s motocyklem Laurin&Klement, Narcis Podsedníček, podle některých zdrojů přijel do cíle pozdě v noci, kdy již na místě nebyli žádní komité, tudíž si svůj příjezd do cíle nechal potvrdit místním policistou. Komité mu však tento podpis neuznali a Podsedníček byl diskvalifikován i přesto, že byl jediným jezdcem, který závod v této kategorii dokončil. Od té doby však motorsport ve Škoda Auto zaznamenal mnohé úspěšné projekty a vítězství. Důkazem toho jsou například vozy Škoda Popular Monte Carlo, Škoda 130 RS či FAVORIT 136 L.
Nedílnou a důležitou součástí historie Škoda Motorsport je také účast továrního týmu v nejvyšší kategorii světového šampionátu v rallye neboli World Rally Championship. A to konkrétně s projekty Škoda OCTAVIA WRC a poté FABIA WRC. Tato kategorie se však stále oddalovala od sériové výroby, což bylo pro Škoda Motorsport nežádoucí, a tak se tovární tým rozhodl ukončit svou účast v rámci WRC. Změna nastala s projektem Škoda FABIA S2000, jelikož právě v tomto období vytvořila Světová automobilová federace (FIA) novou kategorii WRC 2, která byla naopak se sériovou výrobou úzce spjata. To znamenalo vznik dostupnějšího vozu pro soukromé týmy a začátek zákaznického programu Škoda Motorsport.
Aktivity zákaznického programu pokračují také s projektem Škoda FABIA Rally2 a jeho modernizovanou verzí Škoda FABIA Rally2 evo, která byla homologována v dubnu 2019 dle nových pravidel FIA. V tuto chvíli můžeme mluvit o nejúspěšnějším projektu v historii Škoda Motorsport, ať z pohledu továrního týmu či zákaznického programu. Aktuálně však tým Škoda Motorsport již aktivně vyvíjí a testuje novou generaci vozu Škoda FABIA Rally2.
Do roku 2021 pak FABIA Rally2 evo vstoupila s další sadou vylepšení. Součástí změn bylo nové mapování motoru nebo přepracovaný chladič stlačeného vzduchu a výfukové sběrné potrubí. Zejména pro povrchy s nízkou přilnavostí byla připravena třetí sada diferenciálových ramp a nová je též specifikace tlumičů pro asfalt i šotolinu. Významnou součástí úprav bylo také další zlepšení spolehlivosti, bezpečnosti a komfortu posádky.